Inga produkter tillagda!

Köp en produkt så ser det lite roligare ut här ;)

Varukorg

0 kr

Villkor för köp på Kallbergs.nu

Köpvillkor
Kallbergs får inte ingå avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande. Tryckfel kan finnas och därmed kan priserna ej garanteras. Betalningar på Kallbergs sker med kortbetalning, faktura eller delbetalning:

Kortbetalning
Kortbetalningarna görs säkert och enkelt i samarbete med Nets som är certifierade enligt standarden PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Det innebär att de uppfyller de hårda säkerhetskraven för korthantering som gemensamt ställs av de internationella kortvarumärkena; Visa, Mastercard, American Express, JCB och Discover Card (inklusive Diners Club). När du väljer att betala med kortbetalning i kundkorgen och går vidare i sista steget landar du på en säker och krypterad plattform hos Nets, där du ombeds att ange kortnummer. Kallbergs lagrar inga kortuppgifter i sin databas, utan det sköts internt och krypterat av Nets. Se avdelningen personuppgifter längre ner för mer information om vad Kallbergslagrar om dig.

Faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid minst 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning
Betalningsvillkor
Kredittiden för detta köp är 14 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen. I enighet med avtalet med e-butiken debiteras en fakturaavgift om 25 kr.
En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomm

Kreditprövning
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

Omvandling av faktura till en flexibel delbetalning
När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt ansöka om att göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr.
För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller följande allmänna villkor. Här hittar du även information om Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation.
Personuppgiftshantering
Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.
Genom att använda Klarna Faktura godkänner du vår användning av dina personuppgifter i enlighet med Klarnas dataskyddspolicy, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området.
* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.00 – 20.00, fredagar 08.00-18.00 och helger 10.00 – 17.00.

Delbetalning
Delbetalning sker i samarbete med Handelsbanken Finans. När du väljer att betala med delbetalning i kundkorgen och går vidare i sista steget landar du på en säker och krypterad plattform hos Handelsbanken Finans, där du ombeds att ange personnummer. Kallbergs lagrar inga personnummer i sin databas, utan det sköts internt och krypterat av Handelsbanken. Se avdelningen personuppgifter längre ner för mer information om vad Kallbergs lagrar om dig.

Klicka här för att ladda hem pdf och läsa om fullständinga villkor.

För att handla på Kallbergs måste du minst vara 18år fyllda. Vi ingår ej avtal med minderåriga. Vi reserverar oss för tryckfel.

Leveransvillkor
Leveranstiden är normalt ca 2–7 arbetsdagar, beroende på om produkten finns i lager hos oss eller vår leverantör. Skulle leveranstiden ta längre tid än uppskattat kommer vi att höra av oss per mail eller telefon och försöka hitta andra alternativ om det är möjligt. Vi strävar alltid efter att du som kund ska få din leverans så snart som möjligt.

Vi reserverar oss för att lagerstatus på hemsidan kan vara fel då denna inte uppdateras automatiskt varje minut. Vänligen kontakta oss om du vill vara säker på en lagerstatus innan du beställer. Vid försening av order så har konsument rätt att häva köpet.

Fraktkostnad
Väldigt enkelt: Fraktfritt till ditt lokala utlämningsställe.

Avbeställning
Du kan avbeställa produkter som du har beställt, dock enbart om vi inte har hunnit få iväg er order. Varan avbeställes lättas genom att skicka ett mail till kundtjanst@kallbergs.nu, glöm inte att ange ordernummer. Pengarna sätts tillbaka på samma kontonummer som det dragits från.

Du har även rätt att skicka tillbaka produkter inom 14 dagar som fortfarande är oanvända och i orginalförpackning. Du får dock stå för returkostnaden. Kontakta då oss på kundtjanst@kallbergs.nu för vidare information om hur returen ska ske. Vi återbetalar konsumenten senast inom 30 dagar i det fall konsumenten på riktiga grunder häver köpet.

Garanti och reklamation
Kallbergs följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Kallbergs säljer alla produkter med minst 1 års reperationsgaranti (ofta 2 års reperationsgaranti, beroende på tillverkare, kontakta oss om du är osäker). Som kund har du dock alltid 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen, oavsett tillverkare, efter det att du mottagit varan. Alla garantier gäller i Sverige. Produktgarantin gäller vid ursprungliga fel som fanns i produkten vid leverans. Om det är ett fabrikationsfel får du som kund en fri reperation alternativt en ny motsvarande produkt samt ersättning för eventuella fraktkostnader. Om garantifel inte kan konstateras pga felaktig inkoppling, handhavande eller åverkan kommer fraktkostnad samt eventuell kostnad från serviceverkstad att debiteras.

Reklamation. Skulle det vara fel på er produkt, eller att produkten slutar fungera inom garantitiden, så kontaktar konsument Kallbergs på kundtjanst@kallbergs.nu senast 2 månader efter att ni upptäckt felet. Sålänge som det är garanti kvar på produkten så står vi för eventuella fraktkostnader till oss och tar kontakt med konsument om hur vi löser reklamationen. Antingen lagar vi produkten på plats eller skickar utbytesprodukt efter överenskommelse. Finns produkten inte kvar alternativt slutats tillverkats skickar vi en liknande produkt efter överenskommelse med konsument. Allting sker enligt konsumentsköpslagen.

Vi rekommenderar att du alltid undersöker emballage och vara direkt vid leverans efter synliga fel.

Din orderbekräftelse, kvitto eller faktura gäller som garantibevis. Om du inte fått dessa på e-mail eller brev hittar du dessa under avdelningen "Ditt konto".

För företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Kontakta oss om du vill veta mer.

Läs mer hos Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Ångerrätt
Nedan kan du läsa om distans- och hemförsäljningslagen, en trygghet för dig som självklart gäller här på Kallbergs.

Distans- och hemförsäljningslagen
När du köper något på Internet, postorder, TV-shop och telefon har du inte samma möjlighet att granska det du köper som när du handlar i en butik. Därför har du möjlighet att inom 14 dagar ångra ditt köp. När du ångrar köpet ska du meddela säljaren att du ångrar köpet och lämna tillbaka det du har köpt till säljaren. Du ska meddela säljaren att du ångrar dig inom 14 dagar. Säljaren behöver inte bekräfta att du har ångrat köpet. Säljaren behöver inte heller ha fått tillbaka varan inom de 14 dagarna.

Information om ångerrätten före köp
Säljaren ska ge dig information om ångerrätten innan du köper en vara eller tjänst. Informationen ska vara tydlig och innehålla det du behöver veta för att kunna utnyttja ångerrätten.

Information om ångerrätten efter köp
Efter köpet ska du återigen få information om ångerrätten. Du ska få informationen på ett varaktigt sätt, till exempel på papper eller i ett e-postmeddelande. Du ska också få information om vart du ska vända dig för att använda din ångerätt.

När börjar ångerrätten gälla?
Ångerrätten på 14 dagar gäller från dagen du tar emot varan och återigen får information om din ångerrätt. Om du inte har fått information om ångerrätten före och efter köpet har du i stället ett års ångerrätt. Du kan ångra dig utan att ha hämtat ut varan men du måste alltid meddela säljaren. Även om du inte har hämtat ut varan ska du betala returfrakten.

Undersöka varan
Du har rätt att undersöka varan du har köpt. Men för att kunna ångra köpet måste den vara i så kallat väsentligt oförändrat skick.

Returfrakten
När du ångrar ett köp ska du betala kostnaderna för returfrakten. Du bestämmer själv hur du skickar tillbaka varan. Om du har köpt en vara efter att ha blivit uppringd via telefon ska dock säljaren stå för returfrakten. Tänk på att du ansvarar för varan till den når säljaren, det vill säga även under transporten.

Köpa tjänster
Ångerrätten gäller också när du köper tjänster på distans. Det kan exempelvis vara hantverkstjänster. Men lagen gäller även vissa finansiella tjänster som krediter, försäkringar och betaltjänster. Även vid köp av tjänster är ångerfristen 14 dagar utom för livförsäkringar och privat individuellt pensionssparande. Då är den 30 dagar. Som regel gäller ångerfristen från dagen då avtalet ingås. När du köper livförsäkringar räknas fristen från och med den dag du har fått veta att avtalet har ingåtts. Ångerrätten börjar dock aldrig gälla förrän du har fått den information som säljaren måste ge dig. När du köper finansiella tjänster ska du även ha fått avtalsvillkoren för att ångerfristen ska börja löpa.

Återbetalning
När du ångrar ett köp ska säljaren snarast betala tillbaka allt du har betalat, utom returfrakten, till dig. Säljaren måste alltid betala tillbaka inom 30 dagar.

När du inte har ångerrätt
Tänk på att du endast kan ångra köp av plomberade varor som t.ex DVD filmer om plomberingen är obruten. Om en vara tillverkas speciellt efter dina önskemål, kan du och säljaren komma överens om att ångerrätten inte gäller. För andra varor har säljaren ingen rätt att förhandla bort ångerrätten.

Kampanjer och utförsäljningar
Kampanjer och utförsäljningar gäller endast tills lagret är slut, alternativt till angivet datum om det finns specifierat.

Personuppgifter
Kallbergs lagrar endast personuppgifter som krävs för att genomföra köp och leverans.

När du genomför ett köp hos oss första gången blir du automatiskt registrerad som en ny användare i vår databas. Detta gör det lättare för dig att genomföra nya köp i framtiden samt att du får tillgång till platsen "ditt konto" där du kan se historik, orderstatus samt hantera dina betal- och leveransadresser. För vår del underlättar det också för att skapa en bättre kundrelation och marknadsföring till dig (t.ex nyhetsbrev). Enligt lag måste du som kund godkänna att vi lagrar dessa uppgifter om dig, vilket du samtycker till genom att fullgöra ett köp. Genom att logga in på "ditt konto" kan du se vilka uppgifter (namn, adress, e-post samt telefonnummer) vi har lagrat, och här har du även möjlighet att ändra dessa. Du kan närsomhelt begära av oss att bli borttagen från detta register om så önskas, eller få ett utdrag på vilka uppgifter vi har lagrat om dig ifall du inte har tillgång till "ditt konto".

Kallbergs lagrar inte personnummer och betalkortsnummer, utan detta sköts helt och hållet av våra samarbetspartners Handelsbanken Finans och Nets. Det som lagras är namn och adress så att vi enkelt ska kunna hitta kvitto om konsument efterfrågar en kvittokopia.

Den registrerade konsumenten har rätt att begära ett registerutdrag för att se vilken information som finns sparad. Personuppgiftsansvariga är skyldig att på begäran av den registrerade rätta uppgifter som är felaktiga, ofullständiga eller missvisande.

Läs mer om detta under rubriken köpvillkor. De enda uppgifter vi överlåter om dig är de som krävs (t.ex namn och adress) för att kunna göra ett köp med t.ex Auriga och Handelsbanken beroende på om du väljer kort, faktura eller delbetalning.

Tvist
Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.